Coroczne sprawozdania Rzecznika Finansowego pokazują m.in. skalę sytuacji, w których u poszczególnych ubezpieczycieli występują sporne kwestie między klientem a firmą. Dane te przedstawiają liczbę spraw kierowanych do Biura Rzecznika na tle udziału danego ubezpieczyciela w rynku, które zes tawione są w postaci procentowej. Im ten wynik jest niższy, tym lepiej świadczy to o firmie, pokazując, że jej klienci zgłaszają relatywnie najmniej zastrzeżeń, a ewentualne problemy rozwiązywane są na najwyższym poziomie.
Biorąc przykład PZU- 27,958 % ubezpieczeń, sprzedanych w dziale II w 2021 roku, było właśnie u naszej największej firmy ubezpieczeniowej. Natomiast jeżeli weźmiemy wszystkie wnioski kierowane do Rzecznika Finansowego, to 28,211 % wszystkich wniosków, interwencji pochodziło z tej właśnie firmy. Stąd mamy w tabeli poniżej współczynnik wniosków do udziałów w rynku 101% dla PZU. Jak co roku pozytywnie wyróżnia się Warta. Należy wziąć też pewną poprawę, bo niektóre towarzystwa posiadają niewiele gorszy współczynnik od PZU, natomiast obsługują dużo mniej Klientów.
![](https://jb-ubezpieczenia.pl/wp-content/uploads/2022/05/majatek-1024x508.jpg)
![](https://jb-ubezpieczenia.pl/wp-content/uploads/2022/05/komunikacja-1024x511.jpg)
Jeżeli ubezpieczamy dobytek naszego życia, to warto wybrać taką firmę ubezpieczeniową do której mamy zaufanie. Jeżeli kogoś zaciekawił temat, zachęcam po więcej na stronę Rzecznika Finansowego, z której pobrałem dane: