Coroczne sprawozdania Rzecznika Finansowego pokazują m.in. skalę sytuacji, w których u poszczególnych ubezpieczycieli występują sporne kwestie między klientem a firmą. Dane te przedstawiają liczbę spraw kierowanych do Biura Rzecznika na tle udziału danego ubezpieczyciela w rynku, które zes tawione są w postaci procentowej. Im ten wynik jest niższy, tym lepiej świadczy to o firmie, pokazując, że jej klienci zgłaszają relatywnie najmniej zastrzeżeń, a ewentualne problemy rozwiązywane są na najwyższym poziomie.

Biorąc przykład PZU- 27,958 % ubezpieczeń, sprzedanych w dziale II w 2021 roku, było właśnie u naszej największej firmy ubezpieczeniowej. Natomiast jeżeli weźmiemy wszystkie wnioski kierowane do Rzecznika Finansowego, to 28,211 % wszystkich wniosków, interwencji pochodziło z tej właśnie firmy. Stąd mamy w tabeli poniżej współczynnik wniosków do udziałów w rynku 101% dla PZU. Jak co roku pozytywnie wyróżnia się Warta. Należy wziąć też pewną poprawę, bo niektóre towarzystwa posiadają niewiele gorszy współczynnik od PZU, natomiast obsługują dużo mniej Klientów.

Jeżeli ubezpieczamy dobytek naszego życia, to warto wybrać taką firmę ubezpieczeniową do której mamy zaufanie. Jeżeli kogoś zaciekawił temat, zachęcam po więcej na stronę Rzecznika Finansowego, z której pobrałem dane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *